Op 25-4-2023 heeft het bestuur besloten:

Het lidmaatschap toe te kennen aan de heer F.J. Kruizenga uit Putten met de ons bekende Bakdekkruiser ”Schollevaar” Het schip heeft de afmeting van 11,00 x 2,90 x 2,40 x 0,80 m en is voorzien van een Ford 2700 4 cil. dieselmotor uit 1985 met een vermogen van 85 pk. Het schip is in 1936 gebouwd bij de jachtwerf Joh. Drijver uit Leeuwarden. Fokko heeft het schip in 2022 overgenomen van Erik van Dongen. Zijn huidige schip Bestevaer is in de verkoop (zie advertentie). Voor het komende najaar/winter staat een inspectie en onderhoud van de romp op de planning. Zeer waarschijnlijk moet er een nieuwe laag anti-fouling worden aangebracht en misschien een aantal nieuwe anodes. Ook gaan zij het dek nakijken op kleine roestplekjes en deze dan meteen behandelen. Zij hebben al een nieuwe dektent en afdekzeil besteld, zodat de houten opbouw goed beschermd is tegen zon, regen en vogelpoep. De opbouw zal komend winterseizoen worden geschuurd en gelakt. Verder is het schip in een uitstekende conditie. Zij gaan dan ook binnenkort de status van Varend Monument® bij de Oude Glorie aanvragen. Wij wensen Fokko en Joyce veel succes met het behalen van hun doelen en hopen het schip al onderweg naar en in Coevorden te zien.

Piet Middendorp

Op 20-6-2023 heeft het bestuur besloten:

Het lidmaatschap toe te kennen aan de heer R. Nijhuis uit Zutphen met de motorvlet ”Kendang” Het geklonken schip heeft de afmeting van 6,58 x 1,88 x 1,38 x 0,70 cm en is voorzien van een Samofa (Samenwerkende Motoren Fabriek)1 cil. dieselmotor uit 1948

met een vermogen van 15 pk. Het schip is in de dertiger jaren gebouwd van restplaten van een scheepswerf, zoals toen gebruikelijk was door personeel van een voor ons onbekende jachtwerf. Reinoud is geïnteresseerd of iemand hem meer kan vertellen over dit scheepje.

Op 25-8-2023 heeft het bestuur besloten:

Het lidmaatschap toe te kennen aan de heer T.E. van Strien uit Alphen aan den Rijn met de Autoboot “Lytse Fox”. Het geklonken schip heeft een afmeting van 6,40 x 1,55 x 80 x 60 cm en is voorzien van een 2 cil. Mitsubishi KE75 diesel motor uit 1985 met een vermogen van 16 pk. De motor is in 2017/2018 gereviseerd. Werf en werfplaats zijn hem helaas onbekend.

Tom Erik heeft altijd gezeild. Hij is in zijn werkzame leven voorzitter geweest van de 12 vts. Jollenclub en bestuurslid Motorzeilen KWV De Kaag. Hij was 20 jaar lang een erkend nationaal wedstrijdzeiler.