Particulieren

Te koop van particulieren (niet leden)

Ook particulieren die geen lid of donateur zijn van onze vereniging kunnen hun klassieke schip of andere  artikelen aanbieden via de V.B.O.G.

De redacteur van de Periodiek bepaalt of de aangeboden advertentie past binnen ons blad en geplaatst zal worden. Als uw advertentie geschikt bevonden is,  wordt deze behalve in de Periodiek ook 3 maanden op onze website  geplaatst.

Een standaard advertentie is een ¼ pagina plus 1 foto, hetgeen neerkomt op 10 regels plus een kop.

Wie meer ruimte nodig heeft kan  tegen meerprijs kiezen voor een ½ pagina met 20 regels tekst en 2 foto’s.

Kopij en beeldmateriaal kunt u digitaal aanleveren via periodiek@oudeglorie.nl.
De kopij voor de advertenties dient uiterlijk 15 januari, 1 mei, 15 september of  1 december  in ons bezit te zit.  Advertenties worden geplaatst na vooruitbetaling.

  Tarieven voor particulieren   Alleen tekst    Met foto c.q. foto’s
  ¼ pagina   € 20,00    € 30,00
  ½ pagina   € 40,00    € 60,00
  Herhaling      50 %       50 %

Het bedrag  dient u over te maken op bankrekeningnummer NL32 INGB 0002 2686 62, BIC code INGBNL2A t.n.v. Vereniging van Booteigenaren te Warmond onder vermelding van “advertentie Periodiek van (maand/jaar)”. Uw advertentie wordt geplaatst zodra het bedrag binnen is bij onze penningmeester.

 

 

 

 

 

Aangeboden  Omschrijving   Bouwjaar  Lengte(m)  Vraagprijs
 Geen naam Kofferdeksalonkruiser  Onbekend 12,60  T.e.a.b.
 Alçyone Klassieke bakdekkruiser 1932 9,50 €44.500,-
Petterson Zweedse bakdekker 1937 8,20 €27.500,-
Antigone Amstelkruiser 1928 8,00 €14.500,-
’s Heerenleed Bakdeksalonkruiser 1920 9,10 €19.000,-
Aaltje Berendina Bakdekkruiser 1930  7,60  €9950,-
Peer Gynt Klassieke motorkruiser  1951  7,50  €29.500
Remi Maaskruiser 1938 9,50 €17.500,-

 

 Te koop Kofferdeksalonkruiser –  T.e.a.b
Te koop Kofferdeksalonkruiser –  T.e.a.b

 

Bouwjaar en werf:    onbekend

Afmetingen:               12,00 m lang, 2,40 m breed, diepgang 0,60

Motor:                         Mercedes 4 cylinder, ca. 60 PK. Werking van de motor is niet bekend

 

Wie durft?

Een echt restauratie project deze Kofferdeksalonkruiser. Het schip is waarschijnlijk in de jaren dertig gebouwd en ligt momenteel in een loods in Meppel te wachten op een liefhebber die haar in oude glorie wil herstellen. De indeling lijkt nog vrijwel origineel, met authentieke details.

 

Wilt u meer foto’s zien of het schip bekijken, neem contact op met Henk Schuurman.

Tel. 06 -2241 8154

occasions@jachthavenmeppel.nl

 

 

 

 

 

Te koop Klassieke Bakdekkruiser
Te koop Klassieke Bakdekkruiser –  Vraagprijs € 44.500

 

Bouwjaar:            1932

Werf:                    Gebr. Langeberg Nieuwebrug

Afmetingen:        9,50 m lang, 2,50 m breed en 0,62 m diepgang

Motor:                  Nieuwe Lombardini, dieselmotor  65 PK

 

Deze klassieker bakdekker met waaiersteven is in uitmuntende staat. Het schip is in 2000 gerestaureerd en sindsdien altijd keurig onderhouden en binnen gestald.

Een uniek schip met vele originele details, 2 vast en 2 extra slaapplaatsen, maar dankzij de nieuwe motor en boegschroef met de voordelen van vandaag de dag.

Het schip ligt in een schiphuis en kan ongeacht de weersomstandigheden altijd comfortabel bezichtigd worden

 

Jachtmakelaardij Zuidwest Friesland/Workum

Meer info, bel of mail met Peter Wiersma of kijk op:

https://www.jachtmakelaardijzwf.nl/aanbod-detail/132946/bakdek-kruiser-950/

 

 

 

 

Te koop Petterson zweedse bakdekker
Te koop Petterson –  Vraagprijs € 27.500,-

 

Bouwjaar:            1937

Afmetingen:        8,20 m lang, 2,00 m breed, diepgang 0,60

Motor:                  Volvo B19 benzinemotor 70 pk

 

Deze charmante klassieker heeft altijd veel bekijks. Het is een fijne tour- en weekendboot met een heerlijke open kuip. Een groot schuifdak in het stuurgedeelte maakt dat de schipper ook in de zon zit.

 

Het onderwaterschip is geheel in de epoxy gezet. Over het hout als behoud. Het schip heeft een kunststof brandstof tank, de schroefas en koperen schroef zijn in 2016 vernieuwd.

Voorin 2 slaapplaatsen. Verder is het schip voorzien van  een spoelbakje met kunststof watertank en een 2 pits gaststel en een onderwatertoilet, allemaal keurig weggewerkt onder de bankjes.

 

Deze Petterson is te bezichtigen in Schermerhorn (NH)

 

Edith Hittinger

edjehlm@hotmail.com

Tel. 06-1268 3039 of 06 4136 8089

 

 

 

 

Te koop Amstelkruiser ‘Antigone’
Te koop Amstelkruiser ‘Antigone’ –  Vraagprijs € 14.500

 

Werf:                    Scheepswerf Wolfrat Amsterdam

Bouwjaar:            1928

Afmetingen:        8,00 m lang, 2,25 m breed, kruiphoogte 1,75 m

Motor:                  Mercedes (D) OM 636, 40 PK

 

Dit charmante scheepje is één van de eerste Amstelkruisers die Scheepswerf Wolfrat Amsterdam heeft gebouwd. In de Waterkampioen van 1930 werd een tekening van het schip getoond. De Antigone is al 25 jaar in het bezit van de huidige eigenaar (die nu op zoek is naar een groter schip) In 2004 zijn schip en motor volledig gerenoveerd.

Het scheepje heeft een nieuw toilet in de punt (2017) en is voorzien een Webasto verwarming, een kookgelegenheid, een wasbak met stromend water. Verder een opbouwbare tafel en bed en in de ruime open kuip de originele achterbank. Compleet met een zomer- en een wintertent.

 

Ondanks haar bescheiden afmetingen heeft de Antigone uitstekende vaareigenschappen,  zelfs windkracht 7 op het Volkerrak en de Oosterschelde was geen probleem! Door de geringe hoogte (1,35 m met ramen neergeklapt) heeft de ‘Antigone’ een groot vaargebied.

Het scheepje is vaarklaar en goed onderhouden (wordt jaarlijks op de werf geschilderd) Het onderwaterschip is gestraald, staat in 2-componentenverf en wordt jaar in de epoxy gezet. ‘Antigone’ is te bezichtigen in Amsterdam.

 

Interesse of meer info: Rens Broekhuis – tel. 06 5539 2401 of mail naar rens.broekhuis@xs4all.nl

 

 

 

 

 

 Te koop  ’s Heerenleed   Bakdeksalonkruiserkruiser
Te koop Bakdeksalonkruiser ‘s Heerenleed –  Vraagprijs € 19.000,-

 

Werf:                    Scheepswerf de Vries Alkmaar

Bouwjaar:            1920

Afmetingen:        9,10 m lang, 2,50 m breed, diepgang 0,80, kruiphoogte 2,20 m

Motor:                 Vetus D – 33 pk

 

Deze charmante bakdeksalonkruiser is al tientallen jaren eigendom van dezelfde familie. Helaas is de eigenaar ziek geworden en onlangs overleden, waardoor de ’s Heerenleed al een paar jaar op de wal ligt en nu te koop komt.

Het schip heeft een traditionele indeling, WC in de punt, kombuisje en 2 slaapplaatsen in de salon. De stuurhut is ruim, met banken die als bed gebruikt kunnen worden. Het schip is van binnen in goede staat.

Van buiten is het schip eveneens in een goede staat van onderhoud, de houten opbouw is geschuurd, maar moet nog wel worden afgelakt.

De ’s Heerenleed wordt voortgedreven door een vrijwel nieuwe dieselmotor met heel weinig draaiuren.

Het schip is te bezichtigen in Zeewolde.

Deze bakdeksalonkruiser is lid geweest van de Oude Glorie en heeft OG nr. 117

Interesse of meer info: Saskia Joukes

Saskia.joukes@live.nl

Tel. 06-2238 5271

 

 

 

Te koop “Aaltje Berendina” Bakdekkruiser
Te Koop: klassieke bakdekkruiser Aaltje Berendina.

Gebouwd circa 1930 bij J.O. v.d. Werf, Buitenstevallaat bij Drachten.

 

Lengte: 7,60 m, breedte: 2,20 m, hoogte 1,80m

Motor: Mercedes 32 PKD

Registratie nummer Oude Glorie, no. 270

 

Goed onderhouden bakdekkruiser.

Exterieur recent opgeknapt en opnieuw voorzien van teakhouten stootranden

De kajuit heeft een rondzit voor wel 6 personen, een keukenblokje en in het vooronder zijn twee slaapplaatsen. Compleet met 2 sets huifzeilen, 1 beige, 1 blauw.

 

Vraagprijs: € 9950

Nadere inlichtingen: Th. van der Veen, 06 4676 1790.

e-mail: theavanderveen@hotmail.com

Ligplaats Meerwijck, Hoogezand.

 

 

 

 

 

Te Koop  “Peer Gynt”  Klassieke Motorkruiser
 

Klassieke mahonie motorkruiser ‘Peer Gynt’ met fraaie vormgeving, unieke lijnen, Noors model. In 1951 gebouwd op houtafdeling van scheepswerf NDSM, Amsterdam-Noord. Originele bouwtekening beschikbaar. Karveelbouw, kopergeklonken knikspanten. Stalen kiel.

 

Afmetingen: Lengte 7,5 meter, max. breedte 2,5 meter, diepgang 0,80 meter.

Motor: 4-cylinder Hanomag D301 diesel, 55 pk.

 

Hurth keerkoppeling, vetgesmeerde schroefas, indirecte koeling, start- en lichtaccu.

Kajuit: kookplek, stromend water, aanrecht, toilet, twee slaapplaatsen.

Dekzeil op maat van Fred Schot, Loosdrecht. Alle beslag in messing/brons. Mahonie zwemtrap.

Groot onderhoud: 1984 door Hoyte van Hoytema, Prinseneiland Amsterdam. 2005: François Boucher, Loenersloot. 2015: Diederik Leemans, Amsterdam. Onderhoud motor: Henk van ’t Hull, Amsterdam.

Prijs € 29.500

Info  Email ecomol@planet.nl. Tel. 06-48457173.

 

peer gynt 3 Peer Gybt 1 Peer Gynt 2 voor p3

 

 

 

 

Te Koop  “Remi”  Maaskruiser
Wegens overlijden te Koop: Maaskruiser “Remi”

De “Remi” is een unieke, bijna authentieke, Maaskruiser.
Dit gegalvaniseerde, geklonken en gesoldeerde varend monumentje met voornamelijk teakhouten opbouw is in 1938 op de beroemde werf C. Eggers op “Buitenzorg” in Schiebroek gebouwd.
Lengte 9,50 meter
Breedte 2,25 meter
Diepgang 0.75 meter

De indeling is nagenoeg origineel. Onder het karakteristieke bolle voordek bevindt zich, in de voorpiek, het toilet. Vervolgens 2 ruime kasten en de keuken met een voormalig stapelbedje. Aansluitend het zitgedeelte, dat gemakkelijk veranderd kan worden in slaapgelegenheid.
Via een opstapje betreedt men het kuipgedeelte met ruim voldoende zitgelegenheid. Het achterdeel is voorzien van zeil (met transparante “ramen”), die in een oogwenk is te verwijderen.

De Remi wordt voortgedreven door een prima werkend Volvo Penta benzinemotor 40 pk. Deze antieke motor is er begin jaren ’50 ingebouwd ter vervanging van de originele tweetaktmotor en draait nog prima (zie filmpje).

Dit “varende monumentje” is bijna 70 jaar in de familie en is in redelijk goede staat van onderhoud.
De ligplaats is Vlaardingen, de Remi is daar te bezichtigen. Ligplaats is niet inbegrepen.

Vraagprijs € 17.500,-

Voor meer info kunt u contact opnemen met Paul van Rutten

Tel. 06 29 54 59 95 of mail naar maaskruiser.remi@gmail.com

remi voorzijde remi motor remi binnen4 remi binnen1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leden Login

Paswoord vergeten?

Word lid